Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Dokumenty niezbędne do wykonania wyceny nieruchomości i sporządzenia operatu szacunkowego: 

Nieruchomość gruntowa niezabudowana:

  • aktualny odpis z księgi wieczystej;
  • kopia mapy ewidencyjnej lub zasadniczej;
  • aktualny wypis z ewidencji gruntów;
  • decyzja o warunkach zabudowy – jeżeli została wydana,
  • wypis i wyrys z planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego. 

Nieruchomość gruntowa zabudowana:

  • aktualny odpis z księgi wieczystej;
  • kopia mapy ewidencyjnej lub zasadniczej;
  • aktualny wypis z ewidencji gruntów i budynków;
  • dokumentację techniczną budynku;
  • pozwolenie na budowę;
  • decyzja o warunkach zabudowy ;
  • wypis i wyrys z planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego; 
  • pozwolenie na użytkowanie.

Nieruchomość lokalowa:

  • aktualny wypis z ewidencji gruntów i budynków;
  • aktualny odpis z księgi wieczystej dla części wspólnej nieruchomości;
  • aktualny wypis z ewidencji gruntów i budynków dla działki na której posadowiony jest budynek z przedmiotowym lokalem;
  • zaświadczenie starosty o samodzielności lokalu;
  • schemat lokalu.

Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego:

  • aktualny wypis z ewidencji gruntów i budynków;
  • aktualny wypis z ewidencji gruntów i budynków dla działki na której posadowiony jest budynek z przedmiotowym lokalem;
  • zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej o przysługującym prawie do lokalu;
  • schemat lokalu.

Przydatne linki do stron internetowych:

Centralna Baza Danych Ksiąg Wieczystych

Starostwo Powiatowe w Bartoszycach

Polska Federacja Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych

Polskie Stowarzyszenie Rzeczoznawców Wyceny Nieruchomości oddział w Olsztynie